Drift av sosiale medier
En god profil i sosiale medier kan bli til en sterk salgskanal og skape ambassadører for merkevaren din. Problemet er bare det at det er vanskelig å lage godt innhold.
Hvorfor bruke penger på sosiale medier?
For mange er det ikke umiddelbart tydelig hvorfor de skal først og fremst drive en profil i sosiale medier, og ikke minst bruke penger på det. Her er tre grunner til hvorfor din bedrift burde vurdere sosiale medier:
Morgendagens salgskanal
Annonsering er idag en effektiv måte for å selge inn produktet eller tjenesten du tilbyr. Noe av grunnent til at dette har fungert så bra har vært fordi man kan lage spesialiserte annonser for små målgrupper. Med utviklingen innen personvern den siste tiden kommer annonser til å bli mindre og mindre effektive. Sosiale medier legger til rette for å vise ditt innhold til det perfekte markedet for ditt produkt, men kun så lenge du lager relevant innhold.
Skape ambassadører
Sosiale medier tilbyr en toveis-samtale mellom deg som bedrift, og følgerene dine. Dersom du skaffer deg følgere som føler seg sett og hørt vil du sitte igjen med et enormt potensiale. Disse ambassadørene vil spre ordet om merkevaren din, og skaffe deg salg. Helt gratis.
Skap en samlingsplass for din nisje
Dersom du lager en kanal med innhold som din nisje setter pris på og bryr seg om så vil det gjøre at hver gang følgerene dine skal vurdere å kjøpe noe innenfor den nisjen så vil din merkevare være det første de tenker på, og stoler på. En god sosial kanal handler mye om å tilrettelegge for en samlingsplass for mennesker med samme interesser, og det kan din bedrift tjene godt på.
Hvorfor bruke Digiproff til sosiale medier?
Hos Digiproff har vi kompetanse innen ananlyse, markedsføring, og sist men ikke minst, innholdsproduksjon. Vi klarer å produsere interessant innhold som har en klar rød tråd med din merkevare. Med et ungt team klarer vi å se trender tidligere og følger opp slik at din kanal skal treffe riktig på markedet sitt, til riktig tidspunkt.