Fågg AS
september 2022
Lansering av Fågg
Om prosjektet
Fågg tilbyr skreddersydde folieløsninger for glassflater med behov for innsynsskjerming og solskjerming. Vi har bistått i relanseringsprosess der de har endret navn fra Sonte Film Norge til Fågg.
Finpussing på nettsiden
I følge med navneskifte var det behov for en ny nettside, og vi fikk i oppgave å ferdigstille nettsiden i tråd med designet som designbyrået Skogen hadde laget. Fågg tilbyr produkter som kan oppleves som magisk og det var viktig for oss å vise de tydelig frem allerede ved første øyekast.
Tydelig produktbranding
Fågg tilbyr flere produkter med forskjellige bruksområder, og en del av arbeidet på nettsiden var å forsikre at hver farge skulle ha en tydelig sammenheng med produktene. Fågg smartfilm har en lys blå farge og Casper privacy film har en grønn farge.
Lanseringsinnhold
Til lansering var det viktig å ha en bank med innhold klart til publisering slik at det var tilstrekkelig innhold til å publisere i tiden som fulgte. Digiproff produserte flere reklamevideoer, intervjuer med kunder og tok bilder av prosjekter.
Intelligente glassflater
Fågg Smartfilm
Sosiale medier
Etter lansering så skal man aldri slippe ballen og tenke at arbeidet er ferdig, derfor bistår Digiproff med strategi, planlegging og gjennomføring av alt innhold Fågg har i sosiale medier. Det innebærer innholdsproduksjon hos nye og eksisterende kunder, klipping og publisering i flere sosiale kanaler som Facebook, Instagram, LinkedIn og TikTok.
Branding
Med en relansering så er det mye innhold som skal endres. Vi har jobbet med oppdatering av produktkataloger, presentasjoner, dokumentasjon og andre plakater slik at det er en gjennomgående høy kvalitet og med riktige farger og logoer. I tillegg skriver vi artikler for søkemotoroptimalisering og nyhetsbrev for å holde interessenter og tidligere kunder oppdatert.