Ignite Procurement
januar 2022
En ny video for et selskap i ny drakt
Om prosjektet
Ignite procurement har de siste årene virkelig tatt sats mot å bli en ledende aktør innen datadrevet innkjøpsanalyse. Nå har selskapet lansert en splitter ny visuell profil, der mennesker og det å sette kaos i system er i fokus. Vi fikk muligheten til å produsere filmen som forklarer hvordan Ignite gjør datakaos til muligheter og verdi.
En veldefinert visuell profil
Ignite har gjort et grundig arbeid i hvordan det nye designet skal gjenspeile bedriftens visjon og verdier. Det kreative byrået Umble har bistått i design av den nye identiteten og lagt klare linjer på hvordan designet skal implementeres best mulig. Dermed var det enkelttrå inn i ignites nye såler for å begynne produksjonen av en film som skal informere, engasjere og vekke nysjerrighet hos enhver.
Få platformen levende og visuell
En sentral del av produksjonen hanldet om å få platformen Ignite leverer til å virke så levende og visuell som mulig. For å opprettholde seerens interesse er dette essensielt. Vi lekte oss derfor med "widgets" i fremstillingen av produktet. På den måten ga det rom for å gjøre animasjonene levende og så interaktive som mulig.
Animasjon som er leken og interessant
Når manuset for filmen var satt og voiceover var under produksjon ble neste steg å begynne å animere det visuelle i Adobes After Effects. Med tanken om å sette kaos i system ble en naturlig løsning å legge stor vekt på ballene eller datapunktene som representerer kaos og system. Gjennom hele filmen får disse ulike egenskaper som illustrerer budskapet hos avsenderen. En leken og morsom utfordring for oss i Digiproff.