MAXI

Norges nyeste app for taxi-reiser

desember 2021

Om prosjektet

MAXI er en splitter ny tjeneste som tilbyr taxireiser for 5 - 16 personer. Gjennom appen deres er det enkelt å bestille ønsket bil, se priser og planlegge reiser. MAXI tok kontakt med Digiproff fordi de trengte noen som kunne utvikle og designe nettsiden, produsere videoer, samt drifte sosiale medier og annonser. Takket være god bransjeinnsikt MAXI og kreativt spillerom for oss i Digiproff ble resultatet en helhetlig og gjennomført digital profil.

Design og fargevalg

Gründerne bak taxiselskapet ønsket farger som var gjenkjennbare og definerte, slik at publikum enkelt forstår at det dreier seg om MAXI. Med dette i tankene endte vi med en fargepalett som gikk utmerket sammen, samtidig som man fikk kontrastene og ulikhetene som gjør at fargene står ut. Da vi videre skulle designe logoen så vi ut i nettverket vårt, og endte med å bruke designeren Souhail Ziani: En kreativ og nytenkende kreatør vi har stor tiltro til.

Bygg integritet gjennom nettsiden

Hovedformålet til nettsiden er å bygge pålitelighet for MAXI som tjeneste, samtidig som siden skal fungere som en funnel for downloads. I designet av siden ble det gjort et grundig arbeid i strategien for hvordan nettsiden skal sikre nedlastninger. Fremvisning av appen er også en serntral del av siden. Her gjaldt det å gjøre figurene skjermbildene så levende og interessante som mulig for å krydre nettsiden best mulig.

Annonser og sosiale medier for å tiltrekke nye kunder

Så fort MAXI var lansert begynte arbeide med å lage målrettede annonser som traff nye potensielle kunder. Her gikk arbeidet ut på å utarbeide målgrupper, kartlegge vaner og interesser hos målgruppen og til slutt produsere annonser. I en tid der covid fortsatt preger samfunnet sterkt, har vi måttet omstille oss flere ganger. Fra en uke å promotere sammenkomster og samhold, til uka etter å formidle sosial distansering og smittevern. Uansett har arbeidet med markedsføringen til selskapet vært veldig spennende.

Videoproduksjon

En sentral del av hele prosjektet har dreid seg om å produsere videoer til formidling av tjenesten og annonser for nedlastninger. MAXI har fra start sett verdien i kommunikasjon gjennom video, og har dermed gitt oss stort spillerom for å produsere det vi tror er de mest effektive filmene. Også her så vi ut i nettverket og fikk med kreatøren Peder Rønningen: En ung mann som allerede har kommet langt med sin interesse for film, foto og videoredigering. Peder animerte informasjonsvideoen som forteller om hva tjenesten til MAXI går ut på. Digiproff fikk også laget en video tilpasset snapchat og tiktok. I motsetning til animasjonsvideoen, er dette en video som skal generere nedlastninger og konverteringer. Alt i alt digger vi at MAXI ser fordelene som kommer med video og friheten de ga oss i utarbeidelsen av disse.

Video til annonsering

Forklarende animasjonsvideo

La oss slå av en prat!

Kom i kontakt